Thuiswerken, iets voor u?

Thuiswerken is aan een sterke opmars bezig, vooral voor hooggeschoolde medewerkers (Zie onderstaande grafiek). Vandaag de dag verwacht een bedrijf meer en meer flexibiliteit. Omgekeerd verlangen de medewerkers dat ze flexibel kunnen werken. Het toelaten van thuiswerken heeft als voordeel dat de grote meerderheid van de medewerkers productiever gaat werken (Lees meer in het artikel van JobAt). In plaats van in de file te staan zijn ze meer geneigd om vroeger en later van thuis uit voor de firma aan de slag te gaan. Flexibiliteit ten top!


(Bron: Federale Overheid)

Hoe lossen we dit technisch op?
Op dit thuiswerkconcept kunnen de huidige technologieën perfect inspelen.
Het is ondenkbaar geworden dat mensen geen e-mail of agenda kunnen raadplegen op hun smartphone (Syscom e-mail/agenda cloud oplossing). Dit vermijdt het voeren van dubbele agenda’s en voorkomt dus het maken van fouten, flexibiliteit op zijn best. Maar: mensen moeten meer kunnen dan alleen e-mailen en agenda’s raadplegen tijdens het thuiswerken. Wat met alle specifieke toepassingen? Bijvoorbeeld de ERP of boekhoudsoftware? Hiervoor bestaan de virtuele werkplekken, deze kunnen op het bedrijf zelf gehost worden of ter beschikking gesteld worden vanuit een professioneel datacenter. Een struikelblok om aan thuiswerken te doen is de communicatie tussen medewerkers. In het bedrijf zelf is er een lage drempel om bij elkaar langs te gaan en de nodige zaken te bespreken. Wij lossen dit op door services als instant messaging en Voice Over IP aan te bieden. Chatten, bellen, bestanden delen, collega’s mee op uw scherm laten kijken, … allemaal perfect mogelijk.